Botræning

Botræning er noget helt særligt for Tolne Efterskole og et ekstra tilbud, hvis du er 2. eller 3. årselev og klar til lidt flere udfordringer. Du følger vores normale undervisning, men når du har fri, bor du i ét af vores 4 botræningshuse. Alle 4 botræningshuse ligger på skolens grund og er ikke længere væk end 50 meter.

Om eftermiddagen opholder du dig i huset sammen med de andre unge, der bor der, og sammen skal i sørge for at handle ind, lave mad og holde hus. Det får I selvfølgelig hjælp til, for 3 eftermiddage om ugen kommer der en lærer i huset, der er med til at guide og støtte dig i de forskellige opgaver.

Om aftenen kan du hygge dig sammen med de andre i huset, men du er selvfølgelig også velkommen til at være på skolen, være sammen med vennerne eller deltage i vores aftenaktiviteter.

Flytte hjemmefra

I botræning kan du blive bedre rustet til at flytte hjemmefra

Udenlandsrejse med efterskolen