Forældre-info

Tolne Efterskole er en praktisk og prøvefri specialefterskole for unge med særlige læringsforudsætninger – ofte sent udviklet og bogligt udfordret unge. Hos os får den unge mulighed for at opleve læring i praktiske værkstedsundervisning, og vi har ikke karakterer og prøver.

Vores undervisning og samvær bygger på stærke værdier om fællesskab, ligeværd og tillid, og et efterskoleophold hos os skal styrke den unges dannelse og livsduelighed.

Det er en stor opgave at starte på efterskole

Vi ved, det er en stor omvæltning for mange at starte på efterskole – nye unge, nye voksne og pludselig er man “flyttet hjemmefra”.

For at sikre den bedste start og det bedste efterskoleophold for den unge, er det vigtigt med et godt samarbejde, så den unge føler en stærk og samlet opbakning – også når det er svært.

Tolne Efterskole inviterer jer til 2 årlige forældredage, hvor kontaktlæreren fortæller om, hvordan det går og hvad der arbejdes med. Herudover inviteres I til en Uddannelsesaften, hvor I bliver klogere på den unges uddannelsesmuligheder efter Tolne Efterskole.