Sådan bor du

På Tolne Efterskole kan du bo på to måder. De fleste elever bor på elevgangene på selve skolen. Her bor du typisk sammen med en værelseskammerat og følger skolens daglige rytme. Den kan du læse mere om her.

På værelset deler du og din værelseskammerat toilet og bad. I én af vores elevfløje er I to tomandsværelser om bad og toilet. Sådan er det overalt – man er altid 4 om et toilet/bad.

Fra dit andet efterskoleår kan du vælge at bo i et af skolens botræningshuse, hvis vi på skolen, også synes du er klar til det. Her bor du sammen med en gruppe elever, som sammen har ansvaret for den daglige husholdning: For indkøb, madlavning, tøjvask og rengøring. Der er tilknyttet botræningslærer til alle husene, så I får den nødvendige hjælp, støtte og guidning.

Andet år…

… kan du måske komme til at bo i ét af skolens botræningshuse, så du kan øve dig på et mere selvstændigt liv efter efterskolen.