Når eleverne holder weekend på Tolne efterskole står den oftest på hygge og sjove aktiviteter. Dette var også tilfældet da der i weekenden blev afholdt Kunst- og Hobbymesse på skolen. Messen er en årlig tilbagevendende begivenhed, hvor lokale kunstnere opstiller og sælger deres eftertragtede varer. Messen var igen i år en stor succes og der var mange boder med bl.a. Smykker, malerier, syltetøj, trækunst, hjemmestik, julenisser, pyntegrønt m.m.

I denne weekend havde eleverne også en opgave. De skulle nemlig bestyre cafeen, hvor de solgte gløgg, æbleskiver, kage, sandwichs og en masse andre lækkerier! Det var en stor oplevelse for vores elever hvor de udviste stort ansvar, samarbejde og engagement.  De fik regnet, udleveret og ekspederet til den helt store femører og med stor ros fra de lokale.
Kunst- og hobbymessen kommer helt sikkert retur igen i 2018!

De næste weekender bliver helt ordinære for vores elever, og der bliver plads til at de kan få hvilet og hygget!