Vores værdier

På Tolne Efterskole tror vi på, at det vi gør sammen i dagligdagen sætter spor og skaber gode historier. Som elev på Tolne Efterskole er det derfor vigtigt, at du kender vores værdier. Værdierne er en rettesnor for, hvordan vi opfører os og er sammen i gode fællesskaber, og de sikrer, at alle har det godt og kan føle sig trygge på Tolne Efterskole.

Fællesskab

Du skal have lyst til og være indstillet på at være en del af det gode fællesskab på Tolne Efterskole. Det betyder, at vi forventer, du deltager i undervisning, aktiviteter og pligter på skolen, og det betyder også, at du bor på værelse med en anden elev.

Ligeværdighed

Vi er alle forskellige og har derfor forskellige udfordringer og behov. Nogle elever har brug for mere hjælp eller en anderledes hjælp end andre, og et godt fællesskab indebærer, at du forstår og respekterer dette.

Tillid

På Tolne Efterskole har vi tillid til hinanden. Det betyder, at du kan stole på det, vi fortæller og viser dig, og vi stoler på det du fortæller og viser os. Det betyder også, at vi har tillid til dig som et ungt menneske, der har gode hensigter, og der ønsker at lære af sine erfaringer.

Tryghed

Tolne Efterskole gør vores bedste for at skabe en tryg og overskuelig hverdag for dig med gode muligheder for at få nye venner og lære nye ting.

Tolerance og respekt

Tolne Efterskole forventer, at du respekterer andre elever og ansatte – også selvom de kan være meget forskellig fra dig selv. Her taler vi pænt til hinanden, og vi tolererer ikke mobning.

Ansvarlighed

Som elev på Tolne Efterskole er du en del af et stort fællesskab. Et godt fællesskab kræver, at alle overholder aftaler og regler, og gør noget for hinanden. Det er både praktiske opgaver som f.eks. køkkentjans og rengøring, men det er især også at bidrage til at vi alle har det godt.

Ærlighed

På Tolne Efterskole kan du regne med, hvad de voksne siger. Vi ved selvfølgelig godt, at man kan “træde ved siden af”, men når vi er ærlige overfor hinanden, løser vi sammen udfordringer bedst.

Udenlandsrejse med efterskolen